onsdag den 18. august 2010

Marketing 3.0 nu...

Kotlers nye 10 bud

Philip Kotlers nye bog ”Marketing 3.0” er netop udkommet her i august. I bogen introducerer Philip Kotler og de to medforfattere Hermawan Kartajaya og Iwan Setiawan 10 grundsætninger, som moderne virksomheder bør arbejde ud fra. Udover de ti bud er Kotlers hovedbudskab, at virksomheder fremover skal arbejde både for samfundet og profit, hvis de vil overleve. ”Marketing 3.0” er netop udkommet på dansk.

De ti bud er i virkeligheden noget, vi har hørt mange gange før, men kunsten er netop at leve op til dem alle:

1. Elsk dine kunder, respekter dine konkurrenter.
2. Vær lydhør over for forandringer, vær parat til forvandling.
3. Vogt over dit navn. Vis tydeligt, hvem du er.
4. Kunder er forskellige – henvend dig først til dem, som kan få størst gavn af dig.
5. Tilbyd altid en god pakke til en rimelig pris.
6. Gør dig selv tilgængelig, udbred de gode nyheder.
7. Sørg for at skaffe dig kunder og for at beholde og dyrke dem.
8. Uanset hvad dit forretningsområde er, er du en servicevirksomhed.
9. Sørg altid for at videreudvikle din forretningsproces mht. kvalitet, pris og levering.
10. Sørg for at indsamle relevante informationer, men brug din klogskab, når du træffer din endelige beslutning.

Læs mere her